Saturday, June 18, 2011

Punca

Gua berniat untuk menyambung cerita gua malam ni. Tapi disebabkan tuntutan tugasan gua sebagai pelajar yang bernaung di bawah institusi kerajaan, maka gua tangguhkan dulu. Cewah cakap macam ada pengikut plak. Okeylah, gua mengaku gua macam syok sendiri pun ada. Terhegeh-hegeh promote blog gua kat orang suruh baca. Bukan apa, gua perlukan sokongan dan komentar sebagai semangat untuk gua terus menulis. Gua pun manusia biasa jugak. Perlukan belaian dan kasih sayang (eh?). Jangan salah faham! Maksud gua, perlukan kata-kata tentang penghasilan gua, tak kira la samada baik atau buruk. Sebab gua nak jadikan penanda aras tentang ke mana arah tuju penulisan gua selepas ni.

Cakap banyak pun bukan ada yang baca. Kalau ada pun hanya segelintir kawan-kawan rapat gua. Tu pun tak tinggalkan jejak. Jadi mana gua nak tau yang blog sampah gua ni ada pembaca atau tak? So setiap hari gua menulis dengan berkhayal tentang blog gua ni sehebat blog hilangpunca pipiyapong dan semantap sembang kencang fdausahmad. Brader dua orang ni memang menjadi idola paling atas gua dalam penulisan blog ini selain obefiend, nazri m annuar, dan j or ji. Mereka-mereka ni la penyebab gua memilih bidang penulisan sebagai kursus gua di dalam UiTM.

Cuma di UiTM ni gua rasa kreativiti gua disekat. Gua tak bebas untuk menghasilkan apa yang gua mahu. Semuanya ada panduan dan mesti mengikut skema yang telah ditetapkan. Apa celaka ini semua! Gua serius! Gua ingin berkarya dengan bebas. Sebab tu la gua tulis blog. Supaya apa yang ada dalam kepala gua ni dapat dikeluarkan dengan bebas tanpa ada sekatan. Dan gua nak lu orang yang baca ni komen la walau satu ayat. Sape tak komen serius gua kecik hati. Bila gua kecik hati, gua merajuk. Bila gua merajuk, gua tak tulis. Bila gua tak tulis, gua tension. Bila gua tension, gua mengamuk. Bila gua mengamuk, gua tumbuk orang. Haa nampak! Nampak tak kesan kalau lu orang baca tapi tak komen. Tak pasal-pasal gua tumbuk orang yang tak bersalah. Kesalahan tu sebenarnya bermula dari lu orang. Pasal lu orang la punca mangsa tumbukan gua. Jadi lu orang kena bertanggungjawab dalam memberikan duit ubat kepada mangsa. Bukan gua okey. So untuk mengelakkan benda ni dari berlaku, baik lu orang komen. Gua tak paksa, tapi gua suruh. Faham!

4 comments:

  1. dalam senyap gua telan kata-kata lu

    ReplyDelete
  2. lu sebang kencang je...ok x komen gua bro??

    ReplyDelete
  3. teruskan menulis bro..aku mmg suke baca penlisan yg sempoi dan santai mcm ni..xde la penat kepala gua memikirkan mksud2 tersirat yg nk disampaikan..ni smua pnca dri sokernet la aku terpengaruh dgn blog2 luorang yg bangang tapi best ni..kehkeh jgn mrh bro..btw pipiyapong mmg lejen

    ReplyDelete