Saturday, June 8, 2013

Kembali

Dah berzaman aku tak jenguk blog ni. Entahla. Dulu seronok baca orang menulis sampai aku sendiri buka blog untuk menulis. Lepas tu setan datang pijak kepala dah malas menulis. Dulu masa buka blog ni ada macam-macam aku nak letak, ada macam-macam aku nak kata, ada macam-macam aku nak komen, bila dah lama-lama, lalai dengan dunia, lalai dengan makwe, lalai dengan kotey, aku jadi malas. Malas yarabbi.

Sekarang dah berubah. Aku pun dah ada tanggungjawab, dulu 6 inci dah sekarang naik 7. Dulu kiut sekarang hensem. Dulu kurus sekarang gemok. Dulu rambut panjang sekarang pendek. Dulu gua sekarang aku. Ye, aku. Perubahan seiring dengan kematangan.

Kenapa matang? Sebab sekarang aku dah tak peduli dengan gaya aku, rambut aku, diri aku. Yang aku fikir macam mana nak cari duit, nak kumpul harta, nak tolong mak abah, nak bantu adik-adik, nak itu nak ini. Cilake apahal emosi pulak ni?

Aku pun dah kurang maki orang kat facebook. Satu perubahan besar yang patut aku raikan. Kalau maki pun guna akaun sokernet. Yeah! 

Lepas ni aku nak target paling kurang pun dalam seminggu mesti ada dua entry. Biarlah takde orang baca pun pedulik apa aku. Yang penting bila aku dah jauh ke depan nanti aku tak lupa masa belakang aku. Kejahilan aku dan bagaimana sebelum ini aku berfikir menggunakan kepala bana.

Sebagai panduan agar aku tak tersasar dari tujuan aku.

Jadi lepas ni agak-agak boleh ke aku buat? Aku cuba. Mungkin.

2 comments: